שר הבריאות ליצמן: "אני לא מתכוון להתפטר בגלל החוק הנורבגי" • הראיון המלא

דוד לזר No Comments on שר הבריאות ליצמן: "אני לא מתכוון להתפטר בגלל החוק הנורבגי" • הראיון המלא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע גל אירועי הטרור, היום (ראשון) שוחח הערב שר הבריאות יעקב ליצמן עם בצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' וסיפר על השתתפותו בשתי ישיבות קבינט – זאת לבקשת ראש הממשלה נתניהו.

ליצמן שלראשונה בחייו השתתף בדיוני הקבינט הביטחוני סיפר כי "הדיונים היו רציניים מאוד, אני חייב לציין, כי במהלך הדיונים נבדקו כל האפשרות, כל אחד מציע הצעות ובסוף מתקבלות החלטות". על הרגיעה שלכאורה מתחילה להראות  – אמר שר הבריאות, "כמה דברים נעשו, זה השלכה של 'קוקטיל' של כל מיני הצעות שנעשו".

האם תמשיך להשתתף בקבינט הביטחוני?, "אני אמשיך בקו שלי – אני לא חבר בקבינט, ואני לא הולך להתייחס לנושאים מדיניים וביטחוניים – זה הקו שלי, כשנתמניתי לשר אמרתי – שאני דווקא רוצה להיכנס לקבינט הכלכלי ולא לביטחוני, אבל לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו – השתתפתי ב-2 ישיבות, אולם היום יש ישיבה ולא השתתפתי בה – זה לא תפקידי להשתתף שם".

אתה לא חושב שחשוב שאדם חרדי כמוך ישתתף בישיבת הקבינט ויביע את דעת ההלכה בעניין העלייה להר הבית?

"הדיון על הר הבית – זה נושא רבני, מי שצריך לדבר זה ועדת גדולי התורה, אני לא נותן עצות ביטחוניות, רק בדבר אחד אני מתעסק – והוא הנושא של בתי החולים והערכות שלהם מול הטרור, ביקרתי בבתי חולים והפתעתי לטובה מאוד. הייתי במקרה בעת אחד הפיגועים – בבית החולים שערי צדק, ירדתי עם המנכ"ל לחדר טראומה והופתעתי מכולם שם".

על הוראתו לאפשר לצלם את המחבל הצעיר שעמד במרכז עלילת הדם של יו"ר הרשות אבו מאזן אמר ליצמן כי "אמרתי להם שחייבים לתת צילום של הילד המפגע, זה שאלה של הצלת נפשות, כי בלי זה הם אומרים שאנחנו רוצחים ילדים, ובעקבות ההוראה שלי – מתברר שאבו מאזן חזר בו".

על מאבקי היוקרה בין בתי החולים בפינוי נפגעי הטרור אמר שר הבריאות כי "אכן שמעתי על זה, לא ראיתי את זה בפועל – אבל בהחלט אנחנו צריכים שזה לא יקרה יותר".

ליצמן נשאל על דבריו של מנכ"ל מד"א אלי בין שעוררו זעם רב, בעניין העדפת טיפול רפואי ראשוני למחבל שנפצע מאשר לפצועים יהודים, יש לי מה לומר בזה אבל אני לא חייב לעדכן את כלי התקשורת במה שאני חושב, זה אמנן מעניין אבל אני צריך להשאיר לי משהו פרטי", אמר ליצמן והוסיף כי "בפרשת השבוע כתוב שבני ההפלגה רצו לבנות מגדל לשם פרסומת, וזה גרם לכל החורבן, אני לא רוצה לפרסם הכל, זה לא שייך לרדיו. לא צריך לשתף את כולם בזה".

על הממשלה הצרה שמחזיקה עד כה ביציבות אמר שר הבריאות ליצמן כי "כל זמן שיש 61 חברי כנסת – הממשלה לא תיפול – וזאת בגלל שכל אחד מרגיש אחריות, מנגד אם יהיה 82 הממשלה עלולה ליפול, כרגע יש ממשלה יציבה. שמעתי מבנט שאמר היום כי מה שיש כעת לא היה בממשלה הקודמת, הרמוניה ושיתוף פעולה בין השרים", אמר ליצמן והוסיף כי "התקציב יעבור, יעבור ב61".

על רצונותיו של ראש הממשלה נתניהו להרחיב את הממשלה אמר ליצמן כי "אכן, הוא רוצה להרחיב אבל לא עם לפיד, איתו אני לא אהיה, אשאל את המועצת כמובן, אבל אני אל רואה דבר אחד שהוא שינה, אם לפיד יצביע בעד תיקון חוק גיוס בני הישיבות ויצביע בעד תקציב הישיבות – אז אדע שהוא רוצה לחזור בו, כרגע הוא לא חזר בתשובה. זה שהוא הולך לכותל זה אומר שהוא חזר בתשובה?".

ליצמן הוסיף על לפיד, "אני לא רוצה להיות חבר שלו, לא רוצה חברים כאלו. הוא ניסה לדבר איתי, אבל אני לא חושב שמותר לדבר עם בן אדם שהחריב את חייהם של כל היהודים החרדים, גם בגופם גם בנפשם וגם בממונם".

על חוק הנורבגי אמר כי "אני לא מתפטר, מי שרוצה להתפטר – אני לא מתערב לו, אני נבחרתי על ידי מצביעים רבים שרוצים אותי בכנסת".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות